Despre alimentație – principii și mituri

miscareaDacă citești o carte de nutriție vei ști totul. Dacă citești două cărți, vei fi puțin confuz: dieta Atkins, dieta Montignac, dieta disociată… fiecare are altă părere. De aceea avem principii, să ne descurcăm în mulțimea de indicații. Legătura directă a „creierului emoțional” cu plăcerea de a mânca e demonstrată deja. Același număr de calorii din combinații diferite: carbohidrați-proteine, carbohidrați-lipide sau proteine lipide au efect metabolic diferit, inclusiv asupra energiei obținute și a senzației de foame. E aici o tonă de informații. Și vrei informația corectă, nu-i așa?

În căutarea elixirului tinereții-somatopauza:

Milioane de oameni pe glob sunt afectați de o condiție care determină încetinirea metabolismului, scăderea nivelului de energie și a hormonului de creștere și îți face corpul flasc. Mulți oameni câștigă în greutate cu vârsta și uneori atât de lent că nici măcar nu-și dau seama. Și dacă nu rămâi fizic activ începi să-ți pierzi masa musculară și arzi mai puține calorii pe măsură ce corpul înlătură mușchii și adaugă grăsime. Poți să dai vina pe somatopauză, scăderea cu vârsta a metabolismului, care determină creștere în greutate, scăderea energiei, scăderea tonusului muscular și creșterea grăsimii corpului. Și când nu faci destulă mișcare, grăsimea viscerală se adună în abdomen, indiferent dacă ești gras sau slab. Iar ‘burtica’ îți afectează calitatea vieții și sănătatea. Minunat că există un antidot – Mișcarea!!!

.

Simona Ros

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *