Cele 7 obiceiuri simple care m-au salvat de la obezitate

lose_weightAm fost întrebată în ultima perioadă de tot mai multă lume cum am reușit să scap de kilogramele în plus.

În urmă cu un an cântăream cu 30 kg mai mult, aveam mersul greoi și eram foarte  obosită. Obișnuiam să dau vina pe problemele cu tiroida și mă complăceam într-o stare pasivă, situație care deși mă deranja îmi era confortabilă.

Lucrurile pe care le-am făcut și le fac în continuare sunt simple și ușor de urmat și integrat în programul zilnic:

1-      Identifică cauzele: credem sau nu, în spatele obezității se află una sau mai multe cauze emoționale. Până nu identificăm și eliminăm cu ajutorul unui specialist (coach, psiholog) adevăratul motiv pentru care avem kilogramele în exces, eforturile noastre nu vor fi încununate de un succes sustenabil și durabil.

2-      Mănânca mai puțin:  dacă am calcula într-o zi numărul de calorii consumate și le-am compara cu necesarul nostru zilnic am constata o diferență.  Așadar, mâncând mai puțin, scădem numărul de calorii consumate și suntem pe drumul cel bun spre greutatea dorită.

3-      Evită caloriile goale:  am înlocuit în alimentația mea dulciurile cu fructe și am redus numărul de carbohidrați. Această schimbare a făcut minuni pentru mine. Am învățat să fiu atentă la ceea ce mănânc. am evitat prăjelile, grăsimile, carbohidrații și dulciurile din zahăr rafinat.

4-      Micul dejun este important :  dacă spunem că nu putem mânca micul dejun când ne trezim, ar fi bine să vedem la ce oră am servit ultima masă cu o zi înainte. Adevăratul motiv pentru care nu ne este foame dimineața, este pentru că am servit cina mult prea târziu, sau prea bogată. Formându-ne un obicei din a mânca un mic dejun consistent, acumulăm energie pentru următoarele ore ale zilei și ajungem ca seara să nu ne mai dorim o masă completă și bogată.

5-      Fă miscare!  Puteți începe cu mersul pe jos, alergat în apă, bicicletă statică… Treptat organismul va căpăta rezistență, iar mușchii își vor reface tonusul.

6-      Masajul zilnic:  fie că este vorba de un salon de masaj, sau pur și simplu banalul masaj efectuat acasa după fiecare duș ajută la îmbunătățirea circulației periferice și eliminarea efectului de “piele lăsată”

7-      Stil de viață :  fă din aceste obiceiuri un stil de viață și repetă-le în fiecare zi!  Amintește-ți că tu ești cel mai important pentru tine și sănătatea este bunul cel mai de preț  care odată pierdut. uneori nu îl mai putem primi înapoi.

Tu ce faci pentru a-ți menține sănătatea?

Mult succes și un stil de viață  echilibrat!

Alina Borbely

Life coach& trainer, psiholog, pasionata de dezvoltare personala si vorbit in public

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *