Avantajele yoga pentru tine

yogaStilul de viață contemporan înseamnă multe ore petrecute la birou și în mașină. Asta nu face bine coloanei vertebrale, axul central al corpului, ce susține poziția noastră pe scaun și  în timpul mersului. Coloana suferă și toți simțim asta, cu dureri de spate, dureri de umeri sau de cap. Încordarea nervoasă prelungită duce și ea, în timp, la încordarea musculaturii umerilor și gâtului, iar acest efect se cumulează cu cel de mai sus.

Avem nevoie, deci, să ne antrenăm mușchii coloanei vertebrale și să relaxăm zonele încordate și avem nevoie foarte-foarte mult de respirații profunde! Toate acestea pot fi asigurate de o artă a mișcării numită yoga. E o formă de mișcare accesibilă, poți să începi chiar azi, ai nevoie doar de un spațiu liniștit și de o îmbrăcăminte comodă. Nu contează cât ești de antrenat, chiar dacă abia te miști, dacă începi vei face progrese rapid. E un sport ce se desfășoară într-un ritm aparte.

Efectele bune sunt nenumărate, efectul de calmare și relaxare apare după prima ședință. După câteva ședințe crește flexibilitatea coloanei, deci spatele nu te mai doare și mersul e mai elegant. Prin mișcările ample de respirație se mobilizează grăsimea din abdomen, ceea ce poate relansa metabolismul și te ajută la slăbire. Dereglările somnului sau tensiunea arterială variabilă sau alte probleme date de stres se reglează după o perioadă de exerciții regulate.

Dacă vrei să începi, ai la dispoziție surse de informare online, dar ține cont că nu poți începe imediat după ce ai mâncat și ai nevoie de câteva exerciții de încălzire. O idee bună ar fi să discuți cu un antrenor câteva noțiuni de bază, el poate să-ți ofere un program individualizat, potrivit exact pentru tine. Dacă nu ai un antrenor, nu lăsa asta să te oprească!

Dacă începi săptămâna asta și îți programezi câte 3 ședințe de 20 minute pe săptămână timp de 3 luni, îți promit că te vei simți grozav! Și, bineînțeles că vei putea savura vara și hainele subțiri!

.

Simona Ros

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *